maanantai 8. huhtikuuta 2013

Neuvola kuulumisia !

Tänään alkoi toinen harjoittelu viikko. On se kyllä niin tylsää! Helppoa hommaa ainakin, ei oo mitään valittamista, ois vaan kiva, ettei tarvis koko päivää istuskella tekemättä mitään ja tuijottaa tyhjyyteen.. :D
Huomenna tonne työpaikalle tulee uus työntekijä niin mä oon sitten sen kanssa ja voin vähä ohjeistaa sitä, kun oon niin mestari jo :p kun mun oma ohjaaja lähtee jonkun ryhmän kanssa käymään eduskunta talossa.

Tänään oli siis neuvola. Meillä vaihtui neuvolatäti, kun se aikasempi lähti johonkin, en tiiä mihin :o Toi nainen vaikutti ihan mukavalta, semmoinen vanhempi rouva. Jutteli muuten vaan kaikkea ja oltiin siellä 45 min, yleensä noi neuvola käynnit on ollu tosi pikasia kun ei olla höpisty mitään turhia.

Neuvola kortti merkintöjä 

Raskausviikko: 29+5 (26+0)
Paino: 67,9 kg (64,3kg) 
Verenpaine: 124/79 (118/75)
Hemoglobiini: 117 (121)
Kohdunpohjan korkeus SF: 24,5 (23)
Sydämen syke: 135 (145)
Liikkeet: ++

Toi mun SF mitta vähän huolestuttaa...kun kattoo miten se on ennen mennyt (sellaisen käyrän mukaan), niin se on mennyt ihan keskiviivalla koko ajan, mutta tän päivän mukaan se on tippunut alakäyrän alle...ei se neuvolatäti mitään siitä sanonut, mutta itseä rupes pikkasen huolestuttamaan. Seuraavalla kerralla jos se on vieläkin niin alhaalla niin sanon kyllä, että halua tietää onko jokin viella, niiden kuuluisi tuossa vaiheessa jos tälleen jatkuu, niin lähettää jatkotutkimuksiin tai johonkin ja selvittää tilanne.

Minun piti myös täyttää tänään neuvola käynnillä sellainen mieliala kysely lappu. Sen perusteella mielialani on laskenut huonompaan suuntaan ja voi olla masennuksesta kyse..antoi sitten numeron johon voin soittaa ja varata keskustelu ajan. Kuulemma tosi mukava se nainen siellä kelle pääsis puhumaan. Pitää tässä joku päivä soitella ja varailla aikaa jos auttais tähän mun mielialaan :)
Onneks nyt ollaan saatu sovittua Kridenki kanssa kaikki ihme pikku hässäkät ja kaikki on hyvin <3
Kaikki vaan stressaa mua ihan hitsin paljon, enkä osaa hormonihuuruissa käsitellä asioita oikein.. onneks kohta on kesä ja vauva tulee maailmaan ja toivotaan, että nää mun hormooni myrskyt ja kohtaukset lähtis samalla pois :D

Tänään kuunneltiin Altsun kanssa musiikkia ja jammailtiin, käytiin myös salilla pelaamassa pinkiponkia ja vähän treenaamassa habaa :) Iltaruuaksi perunaa ja nakkikastiketta kera feta salaatin :)


Oisko vähän siistit meiän prinsessalle ...? ;)
Tälläinen kimalainen pörräili meiän ikkunan välissä...ihan sika iso !! hyi !



Aurinkoista viikkoa ! Toivotaan, ettei sada enempää lunta ;)

2 kommenttia:

  1. älä huoli,noi kaikki masennustuntemukset ja muut kyllä lähtee pois!! ne kuuluu raskauteen mutta mulla ainaki on.jo kaikki mielialanvaihtelut tasaantunut :) eihä ne heti synnytyksessä katoa mutta kohta 1kk synnytyksestä ja alkaa TODELLA helpottamaan...tsemppiä!<3niney

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. toivotaan että lähtee :) ei tää oo kivaa, vaikka haluisin olla ilonen ja onnellinen nii ei vaan onnaa ei sitte millään.. sais oikeesti lähteä nää hormoonit peppuun :D kiitos niney <3 ps. tuun joku päivä kattomaan pikkujäbää :)

      Poista