tiistai 25. maaliskuuta 2014

Pieni-iso tyttö !

Huhuhuh kuvitelkaa, että meidän pieni tyttö on jo yhdeksän kuukautta!
Lauantaina juhlittiin 9kk synttäreitä, kuvittelin vähän aikaa sitten että Altsu on lähemmäs kahdeksan kuukautta, mutta ei ! Näin se aika vain lentää ja pienestä tytöstä on kovaa vauhtia kasvamassa iso tyttö ! Mihin tää aika oikeesti menee ? Kysympä vain näin miljoonannen kerran.
 
Nyt Alexsandra avaa sanaisen arkkunsa ja kertoo teille vähän itsestään
 
"Moikka kaikki ! Mä olen tosiaan nyt jo yhdeksän kuukauden ikäinen pikku taapero ! Emmä enää mikää vauveli ole, vaikka monet niin luuleekin. Mä osaan jo paljon eri juttuja ! Oon oppinu muutama viikko sitten vilkuttamaan  ja se onkin todella kivaa ! Vilkuttelen välillä unissanikin, hih. On tosi kivaa vilkuttaa ihmisille kun ne tulee ja lähtee, ja siinä välissäkin vähän."

"Äiti sanoo, että mä oon tosi temperamenttinen ihminen. Mitäköhän se sillä tarkottaa ? Tottakai mä nyt näytän sen jos suututtaa ja jos en saa haluamaani juttua. Oon myös ehkä vähän äkkipikainen, tietty vaan hyvällä tavalla :) Oon myös tosi tosi hassu. Äiti aina sanoo, että mä oon sellanen hupsuttelija ettei mitään rajaa."

"Nukun vieläkin tosi hyvin, niinkuin oon nukkunu ihan pienestä asti. Meen ysin kympin aikoihin nukkumaan ja herään aamulla ysin kympin aikoihin. Välillä saatan nukkua pidempäänkin jos nukuttaa. Mulla on tullu nykyään semmonen tapa, että öisin välillä huutelen ! Onneks äiti tulee aina apuun. Viime yönäkin olin ihan mukkelis makkelis sängyssä peiton päällä. Muuten en herättele öisin, ja noita huutelujakin tapahtuu ehkä kerran viikossa tai ei sitäkään. Päikkäreitä nukun vielä kahet päivässä. Pärjään mä yksilläkin päikkäreillä, jos päivällä on hirveesti tekemistä ja puuhaa !"

"Tykkään kalasta, nam ! Mun mielestä äidin tekemä ruoka on maailman parasta. En tykkää yhtään kaupan valmis ruuista, yök. Jos äiti kehtaa antaa mulle valmisruokaa, niin syön sitä hyvällä tsägällä muutaman lusikallisen ja se jää siihen. Ainiin, tykkään mä vähän maidostakin, se on ruokailun kohokohta ! Oon syöny jo tähän mennessä vaikka ja mitä. Oon saanu maistaa vähän myös jugurttia ja juustoa, oonhan mä jo iso tyttö !"

"Vaatteissa käytän kokoa 74/80 ja jotkut 74 kokoset vaatteet puristaa tai on liian lyhyitä. Äiti pukee mulle aina kunnon tyyli vaatteita päälle, että oisin cool !"

"Tykkään konttailla ulkona. Me käydään aina välillä meidän läheisessä puistossa keinumassa ja leikkimässä."

"Leikin  äitin kanssa tooosi mielelläni. Tykkään lähteä äitiä karkuun, kun se jahtaa mua, hihihih ! Se on maailman parasta, niin hauskaa ! Kukkuu leikki on myös kivaa, välillä meen ite piiloon ja kukkuilen sieltä. Kävelen taapero kärryllä hienosti, en vaan osaa vielä vaihtaa meno suuntaa, pysähtyä osaan. Osaan melkeen jo kävellä, äiti pitää mua aina yhestä kädestä kiinni ja sitten mä meen enkä meinaa."

"Siinä nyt noi mitkä mulla tuli mieleen, ainiin, 9kk neuvolaa ei oo. Mulla on neuvola vasta toukokuussa, joten sillon saadaan tietää mitat."

"Kiitos jos jaksoit lukea mun sepustusta, ollaan taas kuulolla ! Ps, me ootetaan äitin kanssa ihan sikana kesää !"

- Alexsandra












































 
 
 
 
 
 
 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti